Technikai kérdése van? Hibát talált az oldalon? Nem működik egy funkció az oldalon?

Keresse technika csapatunk ügyfélszolgálatát a Net Világ Technology ahol a szakember segít Önnek a technikai probléma elhárításában, vagy a hiba javításában.

Tekintse át a megoldásért: TUDÁSBÁZISUNKAT
Inkább telefonos segítséget kérek az ügyfélszolgálatuktól: 06/48/952-374
Inkább írásban kérek segítséget a technikai csapatuktól: SEGÍTSÉG KÉRÉSE
Hibát találtam és beadok egy hibajegyet a technikai csapatuknak: HIBA BEJELENTÉSE


A technikai csapat telefonos elérhetősége minden munkanapon 10 - 17 óra között lehetséges. Átmeneti terheltség miatt előfordulhat, hogy üzenetrögzítő fogadja a hívását, mondja el rövid szöveges üzenetét ebben az esetben. A technikai csapatunk csak is a weboldal működésében tud a segítséget nyújtani Önnek. Megrendeléssel, fizetéssel vagy számlázással kapcsolatban keresse az Ízotthon Top-Dinner Bt.-ét a honlapon található elérhetőségén.

 3526 Miskolc Állomás út 2.  +36 (30) 396 6125  06 (46) 322 355  Ügyfélszolgálat: 07:00 - 12:00-ig  konyha.izotthon@gmail.com


Visszatérítés és elállás

 


Abroad Money Send Stock Illustrations – 51 Abroad Money Send Stock  Illustrations, Vectors & Clipart - Dreamstime

Az elállási jogot szabályzó 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet előírása, hogy az elállási jogosultság a fogyasztókat illeti meg. A fogyasztó fogalmát pedig a Ptk. szabályozza: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A 14 napos elállási joggal tehát csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.

Nem lehetséges az elállás akkor sem, ha olyan zárt csomagolású terméket vásárolt a fogyasztó, amely az átadást követő felbontás után már egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem küldhető vissza (például: borotva, elektromos fogkefe, fehérnemű stb.). Természeténél fogva a romlandó, vagy minőségüket rövid ideig megőrző élelmiszerek esetében sem lehetséges az indokolás nélküli elállás, mint ahogyan a nem előre gyártott, hanem egyedi paraméterek alapján létrehozott termékek esetében sem, melyet kifejezetten a vásárló személyére szabtak, vagy az ő kérésére állítottak elő. (Például nyomtatott pólók, egyedi feliratos bögrék, ételek.)

Számos szolgáltatás vásárlásakor szintén nem élhetnek a fogyasztók az elállási joggal, például vonat-, busz- vagy repülőjegynél, szállodai foglalásnál, koncert, sportesemény, kiállítás, színházjegy, vagy épp online szerencsejáték esetében.

A fogyasztók indokolás nélküli elállására vonatkozó részletes szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§-29.§ tartalmazza.

 A kereskedőnek a termék árát és az egyéb költségeket az elállásról való tudomásszerzést követően haladéktalanul, de legfeljebb 14 napon belül a fogyasztónak olyan módon kell megtérítenie, ahogy a fizetés történt. Például készpénzes fizetés esetén készpénzben, banki átutalás esetén átutalással.

Az elállást nem lehet érvényesíteni a gyorsan romlandó termékre, illetve vagy ha az ő kérésére lett előállítva, amilyen az itt honlapon megrendelt termékek is, ezért Ön a szállítás napján már nem állhat el a vásárlástól. S nem is vonatkozik Önre a 14 napos internetes vásárlás során megilletendő elállás joga. Ellenben élhet ezzel a jogával a következő napok tekintetében, ha az elállást legalább 24 órával hamarabb kezdeményezi. Ennél fogva minden napon 00:00 óráig van lehetősége a rendelés lemondására.

A visszatérítést során a visszatérítéses összeget 14 napon belül juttattjuk vissza a vásárló részére. Ellenben kérheti annak levásárlását is.

A visszatérítés során Önnek meg kell adnia azt a bankszámla számot ahová a visszatérítést kéri, és azt nem térhet el attól a számlaszámtól, ahonnan az kezdeményezve lett.
Az elállás törvényi értelmében a visszatérítést abban a formában kell teljesíteni ahogyan a fizetés megtörtént, tehát a két fél megállapodhat készpénzes fizetés esetén készpénzes vissza térítésben, de erre nem kötelezhető a szolgáltatás nyújtója, hiszen minden esetben jól bizonyíthatónak kell lenni a visszatérítés ténye is, így egy készpénzes fizetés visszatérítése nem bizonyítható, ha készpénzben történik a vissza térítés. Vissza térítés esetén minidig a két fél megállapodásán kell nyugodnia a visszatérítés formája. 

Ellenben minőségi kifogások esetén nem köteles a szolgáltató, visszatérítést alkalmazni, élhet a kicserlés vagy levásárlási jogával, is mivel a fogyasztóvédelmi törvény alapján erre jogosult, a megrendelő pedig köteles a kereskedő által felkínált kártalanítást elfogadni. Mivel a minőségi kifogás, nem a termék feleslegességén nyugszik, hanem annak nem megfelelő minőségen, amit cserével is megoldhat a kereskedő.



Megjegyzés

Ez a dokumentum a Konyhamester CMR 1.2 szoftver hozta létre. Ez nem egy automatikusan generált dokumentum. Ennél fogva a szoftver készítői a dokumentum tartalmáért jogi felelőség nem terheli. 
Net Világ Technology© - Varga Jácint & Varga Dávid jogtulajdonos szerzői technológiai jogát képzik! Minden jog fenntartva! Telephely: 3700 Kazincbarcika Egressy Béni út 26.  

Net Világ | AllSafe WAAP | AllSafe WAAP Jogok | Technology | Tudásbázis| Ügyfélportál